Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

Ρεβύθι, κανέλλα, μοσχοκάρυδο....

Κάθε Μ. Εβδομάδα, πίνω εναν ιδιαίτερο καφέ. Στο χωριό της μητέρας μου, τον λένε χωριάτικο,ρεβυθοκαφέ, αλλά τον έχω ακούσει και βυζαντινό.
Τον πίναν οι γιαγιάδες και οι προγιαγιάδες  και με συγκινεί το γεγονός οτι τα τελευταία χρόνια τον ξαναφτιάχνουν, και μην νομίζετε οι μεγάλες σε ηλικία.
Αντίθετα οι νέες, προσπαθούν να κρατήσουν την παράδοση.
Τον φτιάχνουν με κριθάρι, ρεβύθι,κανέλλα, μοσχοκάρυδο,γαρύφαλο, μαστίχα και λίγο παραδοσιακό καφέ. Τον φτιάχνουν την Σαρακοστή και πίνεται γλυκός.
Μακάρι να μπορούσα μέσα απο εδω να σας μεταδώσω το άρωμα του.
Και φέτος ημουν τυχερή και με φίλεψαν ενα βαζάκι.

Σας εύχομαι Καλο Πάσχα, Καλή Ανάσταση, και το αναστάσιμο φώς να φωτίζει εναν δρόμο γεμάτο υγεία αγάπη και δημιουργικότητα.

Χ Ρ Ο Ν Ι Α    Π Ο Λ Λ Α.

11 σχόλια:

  1. τι ωραια μυρωδια, να εισαι καλα, η γιαγιουλα μου επαιρνε ενα καφε που τον ελεγε ρεβυθι δεν θυμαμαι τη γευση του, να μας πεις πως φτιαχνεται , να τον δοκιμασουμε κι εμεις
    καλο Πασχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Nαι... ναι... και η εκ Ναυπλίου γιαγιούλα μου ρεβυδοκαφέ έπινε.
    Πριν πιει ο πππούς, βουταγε μέσα ένα κομμάτι ψωμί και μου το έδινε.
    Τώρα που το σκέφτομαι... στερουσε από τον εαυτό του όλη τη χάρη και την ικανοποίηση του καϊμακιού
    Ας είναι καλά εκεί που βρίσκονται...

    ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ, με υγεία, αγάπη και χαρά!!!Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μοσχοβολάει το ποστ σου, στο λέω μήπως και δεν το ξέρεις...
    Να είσαι καλά, και μαζί σου όσοι αγαπάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ...ξανά 'ρθα...τί θυμήθηκα τώρα

    Μεγαλοβδομάδα στ' Ανάπλι. Στολισμός του Επιταφίου μετά τα 12 Ευαγγέλια της Μ. Πέμπτης στον Αγ. Νικόλαο στην παραλία ή Αναστάσιμη λειτουργία μετά την Ανάσταση μέχρι το τέλος στον ΄Αη-Γιώργη.
    Κατάνυξη, ιερό δέος, και προ πάντων ψυχική γαλήνη...
    :-)

    Ξανά φιλί και ξανά Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι μου θύμισες...
    Ρεβυθοκαφές ασπρισμένες αυλές,πασχαλιές και επιστροφή στα περασμένα...στα όμορφα!
    Καλό Πάσχα φίλη μου,πιες και μια γουλιά για μένα.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μμμ,
    νομίζω ότι η γλύκα αυτού του καφέ έρχεται από τα βάθη των αιώνων... Γι' αυτό είναι και τόσο νόστιμος!
    Σε φαντάζομαι να τον πίνεις πλάι στον ολόδικό σου αργαλειό σχεδιάζοντας τα υφαντά σου!
    Καλή Πασχαλιά καΛό μου καπελάκι!
    Να περάσεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλήμέρα

    Καλή Ανάσταση

    Χριστός Ανέστη
    Ευχές για ότι καλύτερο

    Καλό πρωινό
    παρέα με τον καταπληκτικό καφέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χριστός ανέστη και χρόνια πολλά!
    Τέτοιο παρόμοιο καφέ έπινα όταν έκανα ομοιοπαθητική επειδή απαγορευόταν ο καφές. Τέτοιο καφέ έπιναν και στην κατοχή εξαιτίας τη φτώχειας και της δυσκολίας να βρουν κανονικό καφέ.
    Μα η νοστιμιά του δικού σου, είναι που σχετίζεται με τις αναμνήσεις σου και τις παραδόσεις του τόπου σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. χριστός ανέστηηηηη.....

    καλημερούδια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. χρόνια σας πολλά.

    μια καλή μια ανάποδη...θα μάθω και θα σου πω,θα μου άρεσε κι εμενα να τον πίνω πιο συχνά.

    πλεκτό εγκώμιο, χρόνια πολλά

    γλαρένια κι εγω επινα καφέ ετσι. άδειαζε λίγο η μητέρα μου στο πιατάκι και δοκίμαζα.τι μου θύμισες τώρα....

    λεμονάκι, περίσσεψε για δυο φλυτζάνια, θα τον πιούμε παρέα...

    δρομάκι, ετσι νοιώθεις το πάσχα. θα το πιστέψεις οτι φέτος που άσπρισα μόνη μου την αυλή και τον φράκτη ένοιωσα περίεργα ομορφα;;;

    αχ κόκκινη ομπρελίτσα..... τον στήνω σιγά σιγά ,κάθε μέρα (τον αργαλειό), η μάννα μου ομως κάνει την πιο πολύ δουλειά. σ΄εμενα αφήνει τα ονειρα.

    καπετάνιε, χρονια πολλά και καλά

    κική, κι η μητέρα μου, λέει οτι της θυμίζω την κατοχή, οταν με βλέπει να τον πίνω.για μένα ομως επειδή τον δοκίμασα μέσα στην νηστεία της σαρακοστής,σημαίνει ανοιξη και μυρωδιές πασχαλινές.

    γλυκειά ζαχαρούλα.......αληθώς ανέστη....και καλό σου απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

χάρηκα που σε είδα εδώ.....