Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008

Περι ορέξεως...κολοκυθόπιτα


Την περασμένη Κυριακή, στο ένθετο περιοδικό της Καθημερινής, τον Γαστρονόμο, διάβασα μια συνταγή για ευκολη κολοκυθόπιτα.
Επειδή μου αρέσουν τα κολοκυθάκια, αλλά δεν τα τρώνε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, σκέφθηκα οτι θα ηταν μια καλή ευκαιρία να τα φάνε σαν πίτα.
Τήν εφτιαξα 2 φορές σε μια μέρα.....
Ουτε εγώ περίμενα τέτοια επιτυχία.
Για κάθε ενδιαφέρομενο που δεν ετυχε να την διαβάσει, την αναφέρω σημειώνοντας ομως οτι εκανα κάποιες αλλαγές.
Για ενα μέτριο ταψί χρειάστηκα :

1 κιλό κολοκυθάκια (τα ετριψα στον τρίφτη, τα αλάτισα και τα αφησα να στραγγίξουν τα υγρά τους. Στο τέλος τα βοήθησα λίγο, πιέζοντας τα.)

3 μεγάλα κρεμύδια (τά ετριψα κι αυτά και τα στράγγιξα)*

1/2 ματσάκι άνηθο ψιλοκομένο

κάμποσο δυόσμο φρέσκο ή ξερό

400 γρ. περίπου φέτα

4 αυγά

μπόλικη φρυγανιά (χρησιμοποιώ κρητικά παξιμάδια που τα τρίβω στο μουλτι)

πιπέρι (οσο θέλετε)

λάδι

αλάτι δεν βάζω γιατι αλατίζω τα κολοκυθάκια και η φέτα ειναι ηδη αλμυρή.

Σε κατσαρόλα τσιγαρίζω ελαφρά τα κρεμύδια, προσθέτω τα στραγγισμένα κολοκυθάκια και σε χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας συχνά τα αφήνω περίπου 10 λεπτά.
Προσθέτω τον ανιθο και τον δυόσμο, σβήνω την κουζίνα και τα αφήνω να κρυώσουν λίγο.
Σε μπώλ χτυπάω ελαφρά τα αυγά και τα προσθέτω στην λεκάνη οπου εχω ήδη τρίψει την φέτα.
Ανακατεύω το μίγμα και το προσθέτω στην κατσαρόλα με τα κολοκυθάκια.
Τα ανακατεύω καλά και βάζω πιπέρι.
Λαδώνω ελαφρά το ταψί και το πασπαλίζω με την φρυγανιά. Μη την λυπηθείτε. Να σκεπαστεί καλά ο πάτος του ταψιού.
Απλώνω το μίγμα επάνω, το ισιώνω και το σκεπάζω με φρυγανιά.
Στον φούρνο που ήδη τον εχουμε ανάψει το ψήνω περίπου 40 λεπτά, στην αρχή σκεπασμένο με αλουμινόχαρτο το οποίο το αφαιρώ τα τελευταία 10 λεπτά. Ο φούρνος στους 180 βαθμούς.

Πρίν λίγο έβγαλα το ταψι (το 3ο) απο τον φούρνο.
Στο εξής δεν θα χρησιμοποιώ την φράση περι ορέξεως....κολοκυθόπιτα , απαξιωτικά.
Ειναι νοστιμότατη.

* το ζουμί απο τα κρεμύδια το χρησιμοποιώ στον κιμά οταν φτιάχνω κεφτεδάκια ή μπιφτέκια.

Καλή όρεξη !

10 σχόλια:

  1. Μου άνοιξες την όρεξη μεσημεριάτικα! :)

    Όλο το στοίχημα είναι στο καλό στράγγισμα των κολοκυθιών τελικά.

    Καλό απόγευμα,Redhat!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. renata, τελικά ειναι πολυ νόστιμη.

    Το χθεσινοβραδυνό ταψί ειναι άδειο.

    Και εχεις δίκιο για το στράγγισμα.

    Καλό σου απόγευμα και καλό σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα redhat μου:)))))
    Το κάνω κι εγώ ακριβώς με τα ίδια υλικά,απλά αντί για φρυγανιά βάζω κάτω ζύμη πίτσας.
    Νοστιμότατη.
    Σου στέλνω την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλημέρα dromaki μου.....
    περίμενε εντυπώσεις.
    Την επόμενη φορά θα το κάνω οπως εσυ.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. redhat μου θα τη δοκιμασω και θα σου πω εντυπωσεις απ την υπολοιπη οικογένεια!! :)

    καλο απογευματάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πω πω θα την κανω κι εγω ,ειναι πανευκολη και πεντανοστιμη!!!
    Πολλα φιλια
    νασαι καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μμμμμμμμμ.... πολύ ενδιαφέρον!!!

    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. νηφάλια μέθη μου, καλημέρα και καλη εβδομάδα.
    Κρίνοντας απο τα παιδιά μου που δεν τρώνε και πολλά,πρέπει να ειναι νόστιμη.
    Για μένα δεν λέω τίποτα,γιατι τρώω τα πάντα .... ψέματα, δεν τρώω μπάμιες.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. φαραόνα μου,καλημέρα.
    Νόστιμη αλλά πιο πολύ εύκολη.
    Αυτο το τελευταίο μέτρησε πολύ.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ζαχαρούλα μου, καλη μέρα.
    Θα χαρώ να σου αρέσει.

    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

χάρηκα που σε είδα εδώ.....